Jó gyakorlat központ
Szakértőink által megválaszolt valamennyi kérdés együtt, jól kereshetően, Önnek is elérhető módon.
Nyugdíjba vonuló munkavállaló beszámítása a rehabilitációs létszámba
Egy, a rehabilitációs hozzájárulás szempontjából megváltozott munkaképességűként figyelembe vett munkavállaló nyugdíjba vonul, azonban ezt követően is tovább dolgozik a vállalatnál. A nyugdíjba vonulását követően továbbra is figyelembe vehető-e megváltozott munkaképességű munkavállalóként a rehabilitációs hozzájárulás számításánál?
Egyéni vállalkozás 4 órás munkaviszony mellett
Leendő ügyfelem duális szakképzésben tanul. Négy órás jogviszonnyal rendelkezik a szakképző intézményben, mellette jelenleg van egy négy órás bejelentett jogviszonya egyéb munkahelyen. A két jogviszony mellett, milyen formában végezhet egyéni vállalkozást? A duális képzés biztosított jogviszony?
Gyes mellett kata
Heti 36 órát meghaladó munkaviszonyból jelenleg gyesen lévő anyuka választhatja-e a KATA adózást?
GYED jogosultság visszamenőleg
Mikortól járhat GYED, ha ugyanazon gyermek után senki sem vett igénybe CSED-et?
Munkaviszony
Heti 30 órás munkaviszony (más jogviszonya nincsen) mellett indított egyéni vállalkozás, fő- vagy mellékállás szerint adózik?
Egészségpénztári kifizetés
Az egyik dolgozóm július hónapban táppénzen volt (tb kifizetőhely vagyunk). Nem került leállításra az egészségpénztári levonás, így a táppénzéből levonta a program (2 e forint). Ez vonható az ellátásból vagy vissza kell fizetnünk a dolgozónak és visszahívni az egészségpénztártól?
Reprezentáció utáni járulék óvodának
A reprezentációval kapcsolatosan a 10/2026. (I. 30.) kormányrendelet hatályát vesztette 2026. május 14-vel és beépült az egyes adójogszabályokba. Az óvodánk éttermi vendéglátási szolgáltatást vett igénybe 2026. június 06-án Saját bevételünk nincs, csak intézmény finanszírozása. Az éttermi fogyasztás után teljes egészében meg kell fizetnünk a járulékot?
Rehabilitációs hozzájárulás számítása
Megváltozott munkaképességű munkavállaló saját munkavállalóként képzésben vesz részt ugyanabban a cégben. Két jogviszonya van 1101 és 1131-es jogcímkódokkal. Így a Novitax programunk statisztikája duplának hozza az ilyen munkavállalót. A rehabilitációs hozzájárulás számításánál is két főnek számolhatjuk?
Megváltozott munkaképességű munkavállaló
Munkavállalónk részére 2026. május 28-án rokkantsági ellátást megállapító határozat született. A határozat szerint a rokkantsági ellátásra való jogosultság kezdő időpontja 2025. október 01. Az ügyben 2026. május 07-én készült komplex minősítés eredményéről szóló összefoglaló vélemény, amely az egészségi állapot kialakulásának időpontjaként szintén 2025. október 01-jét jelölte meg. A munkavállalót a rehabilitációs hozzájárulás, illetve a szocho kedvezmény szempontjából mely időponttól vehetjük figyelembe? Önellenőrzéssel visszamenőleges hatállyal figyelembe lehet venni már 2025. október 01-től?
Külföldi kiküldetés tévesen elszámolt napidíj
Mi az adózási, számfejtési teendő tévesen elszámolt napidíj esetén?
